10 Tips Membina Perniagaan Internet TANPA Modal

Posted by SAE Wednesday, May 6, 2009
1 : Cipta produk anda sendiri

Tanya kepada diri anda...
a)Apa bende yg aku minat untuk dijual nih?
b)Produk ape yg sedang hangat di pasaran sekarang nih?Caranya >> Cari jumlah permintaan terhadap suatu produk di enjin carian google, yahoo, laman iklan spt Mudah.com.my etc. (shh..nak th rahsia? produk INFO adalah paling hangat skrg!!)
c)Adakah aku pakar dalam produk nih? Org percaya ke nak beli? Jika ya, itulah produk PERTAMA anda..

2: Jadikan produk anda GEMPAK

Dah tau ape nak jual, inilah masanya compare produk anda dgn org lain. Same saje?Oh tak bole, persaingan sgt sengit.Anda WAJIB menjadikan produk anda lebih unik,sensasi dan mampu menarik pelanggan untuk membeli.Jgn lupe offerlah diskaun atau free gift yg membuat produk anda EXTRA dr org lain!

3 : Bina laman blog

Produk da ada, camne nak jual? Nilah masanya anda perlukan 'kedai cyber' yg bole dikunjungi pelanggan 24 hrs 7 days. Antara blog hosting popular seperti Blogger, Wordpress etc. Caranya? Daftar FREE saje di sana tp pastikan anda memilih domain unik yg senang dicari enjin Google.

4 : Hias 'Kedai Cyber' Anda

Contoh terbaik adalah anda layari laman2 blog yg lain untuk dapatkan inspirasi. Gunakan ayat2 yg power tp ringkas & padat.Elakkan penggunaan warna, animasi bergerak yg begitu byk.Font tu amik yg simple udahle mcm Arial/Times New Roman.

5 : Tentukan kaedah pembayaran

Kad kredit, bank-in, cek, wang pos, atau maybank /CIMB online.Adalah PENTING untuk menerangkan cara/proses pembayaran dgn JELAS kepada pelanggan supaya mereka tidak ragu2 menghulurkan duit untuk membeli produk anda.

6 : Check Laman Blog anda sekali lagi

Bayangkan anda seorg pelawat..atau panggil teman terdekat untuk beri komen yg membina..pastikan takde broken link, gambar produk anda di tempat yg strategik, dan paling PENTING, pastikan 'kedai' anda ingin dikunjungi berkali2 oleh org yg sama kerana jarang org membeli pada kunjungan pertama.

7 : Promosi produk anda

Mmg kene promosi kalu tak, takde org tahu kewujudan produk anda. Caranya :

a)Daftar blog anda di carian google
b)Letak address blog anda di akhir signature dlm setiap email anda
c)Rajin2la masuk forum, Google Friend/Yahoo Friend, etc
d)Newsletter, iklan percuma spt Mudah.com.my
e)Banner
f)Business Card

Jgn lupe tinggalkan email address anda supaya anda mudah dihubungi.

8 : Balas email dgn segera

Ha, yg ni jgn tangguh2..kalu org hantar pertanyaan, pengesahan bayaran, balaslah dlm mase kurang dr 24 jam. Gunalah kata2 hikmah dan sopan. Atau guna autoresponder untuk reply email secara automatik.

9 : Jangan hantar SPAM

Jgn buat malu diri sendiri bila org da taknak terima email kita. Udahle tu ..hantar email pada org yg betul2 mahukan produk kita. Tipsnya, sebelum menjual, hantarkan laporan percuma tentang produk anda terlebih dahulu untuk membina kepercayaan pelanggan terhadap produk anda.

10 : Bina mailing List

Tidak semua akan membeli produk kita pada kunjungan pertama. Simpan segala mailing list bakal pelanggan anda dan sentiasalah update tentang produk terbaru anda dan tawaran2 hebat. Kepercayaan pelanggan adalah tanggungjawab anda!

5 comments

  1. Anonymous Says:
  2. belajar tips dan trick PTC.
    PERCUMA tanpa perlu membeli e-book.
    masyuksentiasa.blogspot.com

     
  3. Jika perusahaan Anda memiliki kebutuhan yang berkaitan dengan ISO (International Standard Organization), 5S (Dasar dasar tentang Rapi, Bersih dan Tertata), GMP (Good Manufacturing Practice), SM-K3 (Sistem Manajemen Kesehatan dan Keselamatan Kerja), Hospital, Plastics (Dasar dasar Plastics), Sanitation (Kebersihan Sebenarnya) dan HVAC (Penyediaan AC Central yang Memenuhi Standard), akan tetapi mungkin perusahaan dimana Anda bekerja memiliki budget yang terbatas, waktu yang sempit, dan berbagai kendala faktor lainnya untuk mengikuti seminar atau training dengan topik tersebut di atas yang rata-rata kisaran harganya 1,5   2,5 juta per orang.

     
  4. Anonymous Says:
  5. Rahsia Menjana Wang Melalui Internet
    tanpa perlu membeli e-book
    tanpa mengeluarkan modal
    http://masyuksentiasa.blogspot.com/2012/08/neobux-tips-dan-trick.html

     
  6. Unknown Says:
  7. http://gopaidweekly.com/?ref=222287

     
  8. nurquraisha Says:
  9. http://lpgnxtreme.com/?referid=quraisha92 kerja mudah saja bagi siapa yang ingin menambah pendapatan sila click link di atas..

     

Post a Comment

Pengenalan Blog

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Sahabat...

Selamat Datang ke Laman Bisnes Internet Online.

Saya SAE dan izinkan saya membantu anda. Di sini saya berkongsi cara-cara menjana wang, cara membina blog dan sebagainya hanya dari komputer anda di rumah. Tak kiralah anda surirumah, golongan professional, student, graduan menganggur atau kerja part time/full time.

Dipaparkan juga produk-produk INFO terkini yang bole anda beli untuk MELARISKAN BISNES anda memandangkan maklumatnya yg terlalu BERNILAI. Salah satunya menjadi RAHSIA KEJAYAAN SAYA pada hari ini.

Dapatkan juga LAPORAN atau BONUS PERCUMA serta tips2 PANAS perniagaan yg rata2 dicari setiap usahawan cyber. Hanya email saya di infobisnesduit@gmail.com dan saya akan hantarkan pada anda A.S.A.P.

Mengapa saya mahu berkongsi dan tidak mahu simpan rahsia 100%? Dulu saya juga seperti anda telah belanja beratus ringgit namun hasilnya HAMPA. Rupanya strategi saya SALAH. Saya membeli produk dr org yg mementingkan keuntungan semata2, bukannya benar2 mahu menolong anda. Dan produk yg dibeli tersangatla HAMPEH sehinggakan saya berasa sgt marah dan kecewa. Jadi berhati-hatilah.

Semoga perkongsian ilmu di laman ini bermanfaat buat semua dan marilah mengkayakan orang kita sendiri.......

Mengenai Kami

SAE CREATION ENTERPRISE (002008654-U)





Bisnes SAE

Tengah Dikemaskini. Harap Maaf