Hukum Pelaburan ASB : HALAL ATAU HARAM?

Posted by SAE Tuesday, May 12, 2009
Salam pembaca...

Topik ni selalu diperkatakan oleh org ramai umat islam termasuklah saya. Memang rase serba salah dan keliru dibuatnya kerana saya juga turut menyimpan di dalam ASB. Halal atau Haram ASB ni? Selalunya saya suka lawati laman blog Ustaz Zaharuddin berkenaan soal jawab agama.

Pada 3 Feb 2008, Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam telah memutuskan bahawa hukum melabur dalam Skim Amanah Saham Nasional (ASN) dan Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) adalah HARUS.

Bagi sesiapa yang inginkan keterangan lanjut, bolehlah kunjungi laporan penuh beserta ulasan Ustaz Zaharuddin berkenaan isu HUKUM PELABURAN ASB ni.

Lawati laman Ustaz Zaharuddin di SINI.

1 Responses to Hukum Pelaburan ASB : HALAL ATAU HARAM?

  1. Unknown Says:
  2. http://gopaidweekly.com/?ref=222287

     

Post a Comment

Pengenalan Blog

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Sahabat...

Selamat Datang ke Laman Bisnes Internet Online.

Saya SAE dan izinkan saya membantu anda. Di sini saya berkongsi cara-cara menjana wang, cara membina blog dan sebagainya hanya dari komputer anda di rumah. Tak kiralah anda surirumah, golongan professional, student, graduan menganggur atau kerja part time/full time.

Dipaparkan juga produk-produk INFO terkini yang bole anda beli untuk MELARISKAN BISNES anda memandangkan maklumatnya yg terlalu BERNILAI. Salah satunya menjadi RAHSIA KEJAYAAN SAYA pada hari ini.

Dapatkan juga LAPORAN atau BONUS PERCUMA serta tips2 PANAS perniagaan yg rata2 dicari setiap usahawan cyber. Hanya email saya di infobisnesduit@gmail.com dan saya akan hantarkan pada anda A.S.A.P.

Mengapa saya mahu berkongsi dan tidak mahu simpan rahsia 100%? Dulu saya juga seperti anda telah belanja beratus ringgit namun hasilnya HAMPA. Rupanya strategi saya SALAH. Saya membeli produk dr org yg mementingkan keuntungan semata2, bukannya benar2 mahu menolong anda. Dan produk yg dibeli tersangatla HAMPEH sehinggakan saya berasa sgt marah dan kecewa. Jadi berhati-hatilah.

Semoga perkongsian ilmu di laman ini bermanfaat buat semua dan marilah mengkayakan orang kita sendiri.......

Mengenai Kami

SAE CREATION ENTERPRISE (002008654-U)





Bisnes SAE

Tengah Dikemaskini. Harap Maaf